Woocommerce simpel product toevoegen

Wat is een simpel product binnen WooCommerce en waar gebruik je dit voor? Een simpel product is een product met een reguliere prijs en heeft geen verdere opties zoals kleur, maat etc. Het is dus een product in waarschijnlijk 1 kleur of maat of type zoals bijvoorbeeld een boek. Zijn meerdere opties wel van belang voor jouw producten? Gebruik dan een variabel product. Hierdoor kun je gebruikmaken van eigenschappen zoals kleur, maat etc. Klanten kunnen dan een selectie maken op basis van de ingestelde eigenschappen. Wil je meer informatie over het aanmaken van een variabel product? Bekijk dan deze uitleg.

Tip! Bekijk ook onze uitgebreide WooCommerce uitleg met voorbeelden en screenshots.

Een simpel product toevoegen

Het toevoegen van een eenvoudig product is vergelijkbaar met het aanmaken van een pagina in WordPress.

  1. Ga naar WooCommerce> Producten> Nieuw toevoegen.
  2. Voer de titel en beschrijving van jouw product in.
  3. Scroll naar de metabox met Productgegevens en selecteer downloadbaar (digitaal) of virtueel (service) indien van toepassing.

Opmerking: voor virtuele producten is geen verzending vereist – bij een bestelling van virtuele producten worden verzendkosten niet berekend.

Productgegevens

In de metabox Productgegevens worden de meeste belangrijke gegevens voor je producten toegevoegd.

Algemeen

Een SKU moet uniek zijn en moet worden opgemaakt, zodat deze niet overeenkomt met post-ID’s. Post-ID’s zijn bijvoorbeeld getallen, dus een SKU kan WS01 zijn. Dat zou kunnen staan voor WooShirt 01.

Prijs
  • Reguliere prijs – normale / normale prijs van artikel.
  • Actieprijs: de kortingsprijs van het artikel die vervolgens kan worden gepland van en tot bepaalde datums. Bijvoorbeeld; De sale prijs van het product vervalt om 23:59 uur van de opgegeven einddatum.
Voorraad

In het voorraad tabblad kun je de voorraad voor het product afzonderlijk beheren en definiëren of je backorders wilt toestaan en meer. Vergeet niet om deze in te vullen! Zonder voorraad kunnen producten niet in de winkelmand geplaatst worden.

“Activeer voorraadmanagement op productniveau” moet geselecteerd zijn bij een product; Anders is alleen de optie ‘Voorraadstatus’ zichtbaar in het vak Productgegevens.

Opties wanneer voorraadbeheer op productniveau is uitgeschakeld.

Opties wanneer voorraadbeheer op productniveau is ingeschakeld.

  • Voer de voorraadhoeveelheid in en WooCommerce beheert de voorraad automatisch voor je, en werkt de voorraadstatus bij als het product op voorraad, niet op voorraad of in nabestelling staat.
  • Selecteer of je Nabestellingen wilt toestaan
  • Lage voorraad drempelwaarde – Voer een nummer in. Als de voorraad deze waarde bereikt ontvang je een email.
  • Vink het vakje Individueel verkocht aan om het product te beperken tot één per bestelling.

Verzendmethoden
  • Gewicht – Gewicht van het artikel. (optioneel)
  • Afmetingen – Lengte, breedte en hoogte van het artikel. (optioneel)
  • Verzendklasse – Verzendklassen worden door bepaalde verzendmethoden gebruikt om vergelijkbare producten te groeperen.

Gerelateerde producten

Met up-sells en cross-sells kun je producten extra onder de aandacht brengen. Je kunt ze toevoegen door te zoeken naar een bepaald product en het product te selecteren in de dropdown. Na het toevoegen worden ze weergegeven in het invoerveld:

Up-sells zijn producten die je aanbeveelt in plaats van het huidige product. Bijvoorbeeld een product dat meer winst oplevert, van een betere kwaliteit is of duurder is, en op basis van het product dat ze momenteel bekijken. Als de gebruiker bijvoorbeeld Hoodies bekijkt, wil je daar bijvoorbeeld een pet of zonnebril laten zien op diezelfde pagina als een up-sell.

Cross-sells zijn producten die met het winkelwagentje worden weergegeven en gerelateerd zijn aan de inhoud van de winkelwagen van de gebruiker. Als de gebruiker bijvoorbeeld een Spijkerbroek aan zijn winkelwagentje toevoegt, kun je hem aanraden een T-Shirt aan te schaffen wanneer deze bij de winkelwagenpagina aankomt.

Eigenschappen

Op het tabblad Eigenschappen kun je specifieke details aan een product geven. Je ziet een selectiekader met globale product eigenschappen die je al eerder hebt gemaakt (bijvoorbeeld; Kleur en Maat). Hoe stel je deze globale eigenschappen in?

  1. Ga naar WooCommerce > Producten > Eigenschappen.
  2. Vul eigenschappen in zoals kleur en maat.

Globale eigenschappen kun je in de webshop op verschillende producten toepassen.

Nadat je een eigenschap uit het selectie vak hebt gekozen, klik je op toevoegen en pas je de voorwaarden die aan dat kenmerk (bijvoorbeeld de Hoodie) zijn gekoppeld, toe op het product. Je kunt eigenschappen op de voorkant verbergen door het selectie vakje “Toon op de productpagina” niet aan te vinken.

Custom product eigenschappen kunnen ook worden toegepast door Custom product eigenschap te kiezen in het selectie vak. Deze worden alleen toegevoegd op productniveau en zijn niet beschikbaar in gelaagde navigatie of andere producten.

Geavanceerd
  • Aankoopnotitie – Voer een optionele notitie in om de klant te sturen nadat deze het product heeft gekocht.
  • Menuvolgorde- Aangepaste menu volgorde voor dit artikel.
  • Beoordelingen activeren – Schakel klantenrecensies voor dit product in of uit.

Korte beschrijving van het product

Voeg een inleidende tekst toe over het product. Dit wordt weergegeven naast de productafbeeldingen op de productpagina. De lange beschrijving wordt weergegeven op het tabblad “Beschrijving” meestal onder het product.

Categorieën

Aan de rechterkant van het scherm zie je al je productcategorieën waarin je je product kunt plaatsen. Ook kun je product-tags op dezelfde manier toewijzen.

Productafbeeldingen en galerijen toevoegen

Afbeeldingen worden gemeten en in pixels ingesteld, bijvoorbeeld: 800 x 800 pixels. Het eerste getal geeft de breedte aan en het tweede de hoogte.

We raden aan om al je product afbeeldingen offline in een map te organiseren en een back-up te bewaren voor het geval je ze in de toekomst nog nodig hebt.

Typen afbeeldingen

WooCommerce maakt gebruik van drie soorten productafbeeldingen voor verschillende locaties en doeleinden:

  1. Een Uitgelichte afbeelding is de grootste afbeelding en verwijst naar de hoofdafbeelding op de product pagina.
  2. Catalogusafbeeldingen zijn middelgrote afbeeldingen die worden weergegeven in de winkelpagina, productcategorieën, verwante producten, up-sells en cross-sells.
  3. Product Miniaturen zijn de kleinste afbeeldingen die worden gebruikt in de cart-, widgets- en (optionele) product thumbnails onder de Uitgelichte productafbeelding.

Uitgelichte afbeelding

De uitgelichte productafbeelding is de hoofdafbeelding voor jouw product en wordt op verschillende plekken in je webshop , en in verschillende groottes opnieuw gebruikt.

  1. Selecteer “Uitgelichte afbeelding kiezen”
  2. Selecteer een bestaande afbeelding in de mediabibliotheek of upload een nieuwe.
  3. Verwijder en bewerk de productafbeelding als je deze wilt wijzigen.

Productgalerijen

Productgalerijen tonen alle afbeeldingen die aan een product zijn gekoppeld.

Maak een productgalerie aan met dezelfde methode als het toevoegen van een productafbeelding, maar met behulp van de meta-box “Productafbeeldingen toevoegen”.

Tip! Houd CTRL op je toetsenbord ingedrukt en klik met je muis om meerdere afbeeldingen in 1 keer te selecteren.
Sorteer afbeeldingen in de productgalerij

Afbeeldingen in de productgalerij kunnen eenvoudig opnieuw worden gerangschikt via drag & drop. Je kunt je afbeeldingen eenvoudig opnieuw ordenen door ze te verplaatsen.

Verwijder afbeeldingen uit de productgalerij

Als je een afbeelding uit de productgalerij wilt verwijderen, ga je met je muis op de afbeelding staan en klik je op de X.

Wat is de ideale afbeeldingsgrootte om te gebruiken met WooCommerce?
Wij adviseren een minimale afmeting van 800 x 800 pixels, breedte en hoogte. Dit komt goed uit voor de belangrijkste / afgebeelde afbeelding, catalogusafbeelding en miniatuurafbeelding. Afbeeldingen die groter zijn, zijn nog beter, vooral als je items met veel detail verkoopt.Het is mogelijk om afbeeldingen met een lagere resolutie te gebruiken. Je afbeeldingen zijn echter een belangrijk hulpmiddel bij het online verkopen en promoten van je producten en services, dus deze moeten van hoge kwaliteit zijn.

Tot slot

Alle velden ingevuld? Mooi zo. Je bent nu klaar om het product te Publiceren! Na publicatie komt deze direct in je webshop te staan.

Heb je vragen over deze handleiding? Stuur een mail naar support@eskamedia.nl of start een chat.

Click to access the login or register cheese